Outsourcing
Outsourcing – polega na przekazywaniu zadań, funkcji i procesów do realizacji firmie zewnętrznej.
Podstawową korzyścią przemawiającą za outsourcingiem jest redukcja kosztów w firmie. Tradycyjnie outsourcing stosowany jest wówczas, gdy dostępne zasoby zewnętrzne są tańsze od wewnętrznych. Coraz istotniejsze jednak zdają się być czynniki takie jak: dążenie do realizacji usług na najwyższym poziomie, specjalizacja pracy, koncentracja na funkcjach biznesowych, dostęp do specjalistycznej wiedzy.
Outsourcing pozwala na koncentrację sił, środków i procesów zarządczych na zasadniczych celach firmy. Przedsiębiorstwo osiąga lepsze wyniki i rośnie jego wartość rynkowa. Firma zwiększa elastyczność działań , a poprzez oszczędność czasu i zasobów ludzkich również wydajność.
Obniżenie kosztów:
- utrzymania sprzętu komputerowego
- zatrudnienia pracowników i kosztów z tym związanych
- specjalistycznych szkoleń
- aktualizacji oprogramowania komputerowego
- obniżenia kosztów powierzchni biurowej
- pozbycia się problemów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Gwarancja profesjonalnej usługi:
- poufność dokumentacji
- dostęp do najnowocześniejszych technologii bez konieczności ponoszenia własnych nakładów
- dotrzymywanie terminów zawartych w umowie oraz innych terminów wynikających z obowiązujących przepisów prawa
- wyższy poziom usług świadczonych przez specjalistów
- bieżące aktualizowanie i śledzenie zmieniających się przepisów
- fachowe doradztwo zewnętrznych ekspertów
- zapewnienie ciągłej obsługi przedsiębiorstwa, a tym samym eliminacja problemów związanych z czasową nieobecnością personelu
Bezpieczeństwo:
- bezpieczeństwo wynikające z braku ryzyka ewentualnych pomyłek, co wiąże się z ogromną odpowiedzialnością – zarówno prawną, jak i materialną.
- brak ryzyka interpretacji przepisów prawnych,
- minimalizacja ryzyka ujawnienia wewnątrz firmy poufnych informacji, które, jak wiadomo, mogą prowadzić do problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, a w szczególności mogą powodować konflikty interpersonalne.